Ľubomír Miča (1960) žije a pôsobí v Senici. Je členom Združenia výtvarných umelcov západného Slovenska, tiež zakladateľom záujmového združenia výtvarníkov…
Používame súbory cookie k analýze návštevnosti a aby sme mohli naše webové stránky lepšie prispôsobiť Vašim potrebám. Používaním našich webových stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na Vašom počítači, tablete alebo smartfóne.

Ľubomír Miča

Ľubomír Miča (1960) žije a pôsobí v Senici. Je členom Združenia výtvarných umelcov západného Slovenska, tiež zakladateľom záujmového združenia výtvarníkov SenArt v Senici.

Na scénu vstúpil ako autodidakt, jednoznačne fixovaný na maliarsku sféru, ktorej sa aktívne venuje zhruba od začiatku milénia. Jeho úsilie od počiatku smeruje do oblasti nepredmetnej tvorby, k autentickým vizuálnym kvalitám, založeným na probléme výtvarných foriem a osobitých pracovných postupov.

zobraziť viac

Ľubomír Miča (1960) žije a pôsobí v Senici. Je členom Združenia výtvarných umelcov západného Slovenska, tiež zakladateľom záujmového združenia výtvarníkov SenArt v Senici. Na scénu vstúpil ako autodidakt, jednoznačne fixovaný na maliarsku sféru, ktorej sa aktívne venuje zhruba od začiatku milénia. Jeho úsilie od počiatku smeruje do oblasti nepredmetnej tvorby, k autentickým vizuálnym kvalitám, založeným na probléme výtvarných foriem a osobitých pracovných postupov.

Dlhodobou autorskou stratégiou je richterovsky citovaná štrukturálna abstrakcia. Klasickú maliarsku techniku – olej posúva do atypických výrazových i technologických väzieb, kde kľúčovú rolu zohráva spontánny prednes na pomedzí gestickej maľby. Mimoriadne postavenie v tomto smere majú vibrujúce optické vzťahy farieb a ich akčná projekcia na plátno. Tá je realizovaná na princípe mnohonásobného aditívneho vrstvenia spektrálnych farebných hmôt do finálnej, reliéfne štruktúrovanej, obrazovej plochy.

Vlastnú masu farby nanáša, prudko rozotiera cestou špecifickej špachtľovej techniky. V záujme overovania si ďalších inovatívnych postupov integruje do maľby v detaile aj konvenčnú štetcovú kultúru na báze jej tónových hodnôt. V poslednom období zasa pridáva nový sgrafitový prvok – vyškrabávanie drobných škvŕn do spodných vrstiev farby.

X
 
Krajina II. Krajina II.
130x120
olej na plátne, 2019
 
Abstraktný obraz č. 425 Abstraktný obraz č. 425
145x190
olej na plátne, 2019
 
Bez názvu Bez názvu
80x65
olej na plátne, 2019
 
Bez názvu Bez názvu
80x65
olej na plátne, 2019
 
Bez názvu Bez názvu
80x65
olej na plátne, 2019
 
Dlhé ryhy IV. Dlhé ryhy IV.
60x50
olej na plátne, 2019
 
Prieniky I. Prieniky I.
100x120
olej na plátne, 2019
 
Prieniky III. Prieniky III.
100x120
olej na plátne, 2019
 
Prieniky IV. Prieniky IV.
100x120
olej na plátne, 2019
 
Dlhé ryhy III. Dlhé ryhy III.
60x50
olej na plátne, 2019
Späť na výsledky súťaže